STPT Robu Chis Culita

STPT(RATT) este hărțuită financiar de un grup de interese condus de Robu și Chiș Culiță. În ultimul document pe care îl prezentăm, Robu și Culiță au organizat pe ascuns, ziua ca hoții, o licitație pentru concesionarea serviciului de transport public metropolitan către o altă firmă decât STPT.

Licitația nu a fost înscrisă în SEAP, fiind publicată doar într-un supliment la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în luna februarie 2018, de către Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timișoara.

Din textul documentului reiese că se dorește concesionarea serviciului de transport public metropolitan către firma câștigătoare pe o perioadă de 15 ani, începând cu februarie 2019.

Documentul este aici: Licitatie concesionare transport public Timisoara 2018.

Evident, STPT nu poate participa la licitație având datorii imense la stat și la fel de evident nu se face nimic fără ordinul primarului Nicolae Robu.

80% din veniturile STPT sunt în pixul lui Robu și al directorului-președinte Chiș Culiță. Prezentăm mai jos acțiunile bine calculate împotriva STPT:

  • În aprilie-mai 2017 auditorul financiar de la STPT lansează cel mai puternic semnal de alarmă către Consiliul de Administrație, atrăgînd atenția că activul net a scăzut la un nivel catastrofal, iar potrivit legii, CA trebuie să decidă dizolvarea societății sau mărirea capitalului social. Semnalul a fost tratat cu indiferență maxima. Documentul este aici: Raport de Audit la 31.12.2016.
  • Din 2017 primăria Timișoara, cu rea-credinţă, a început să nu mai plătească facturile către STPT, chiar dacă plățile erau prevăzute în sumele din bugetul alocat la începutul anului.
  • În ianuarie 2018 Primăria Timișoara avea restanțe către STPT în valoare de 21 de milioane de lei, pentru ca în iulie 2018 să înregistreze restanțe de aproximativ 14 milioane de lei.
  • În 2018, Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timișoara(președinte Chiș Culiță) avea restanțe către STPT în valoare de aproximativ 2 milioane de lei – dezvăluire din conferința de presă a dl Sorin Supuran.
  • În februarie 2018, Robu și Chiș Culiță organizează pe ascuns licitație pentru a lua de la STPT serviciul de transport public metropolitan și pentru a diminua și mai mult veniturile societății. Documentul este aici: Licitatie concesionare transport public Timisoara 2018.
  • În mai 2018 auditorul financiar de la STPT lansează cel de-al doilea semnal de alarmă, indicănd că STPT nu mai are nicio șansă de supraviețuire fără mărirea capitalului social. Și de această dată semnalul a fost tratat cu indiferență. Documentul este aici: Raportul de audit la 31.12.2017

raport audit 2017 STPT

  • În iulie 2018 Robu solicită directorului STPT, într-un mesaj privat vezi aici, să pornească formele pentru a trimite către primărie mare parte din profitul înregistrat în 2017(9 milioane de lei, dividende), în condițiile în care Primăria Timișoara era datoare vândută la STPT, iar societatea de transport nu mai avea lichidități pentru salarii.
  • STPT nu a mai reușit să achite la timp impozitele către ANAF, în principal din cauza celor doi rău platnici: Primăria Timișoara și asociația condusă de Chis Culiță, fiind penalizată cu alte milioane de lei de către ANAF. O spune chiar Chiș Culiță din dubla postură de „călău” și „victimă” – vezi aici.
  • În perioada 2015-2018 Robu și Chiș Culiță au fost în spatele achizițiilor neperformante plasate către RATT-STPT. Este vorba despre tramvaiele Armonia, Vaporetto și minibuze Mercedes.

Chiș Culiță este în conducerea STPT, în conducerea Primăriei Tmișoara și este președinte al Asociației Societatea Metropolitană de Transport Timișoara

Chiș Culiță este președintele Asociației “Societatea Metropolitană de Transport Timișoara”, entitate formată din Municipiul Timișoara – membru fondator și primării învecinate cu Timișoara, asociație care a primit dreptul, prin concesiune, de la UAT-urile membre, de a gestiona serviciul de transport persoane pe rute metropolitane(Timișoara – comune din Timiș). Chiș Culiță este de mulți ani membru în Consiliul de Administrație(CA) la STPT, având în unele perioade și funcția de președinte al CA al STPT. Chiș Culiță este și șeful Direcției Tehnice a Primăriei Timișoara transformată recent în Direcția Edilitară, care are în sarcini tocmai gestionarea și monitorizarea transportului public, inclusiv relația contractuală a STPT cu Primăria Timișoara.

Miza falimentării STPT: preluarea întregului serviciu public de transport de către asociația condusă de Chiș Culiță și delegarea serviciului către un SRL.

PS: Tot în 2018, la propunerea lui Robu, majoritatea consilierilor locali au votat ca gestiunea serviciului vaporetto să fie făcută de către STPT doar în perioada implementării proiectului(vezi aici Hotararea Consiliului Local 167/03.04.2018).