Tipărește:Print This Post
Publicat la : joi, Sep 28th, 2017 la 11:42 am | Vizualizari: 5471
Autor: Nicolae Birsan

Aeroportul Internațional Timișoara (AIT) identificat de Banca Europeană ca prioritate de investiții în dezvoltarea regiunii Dunării… Primatul Nicolae Robu zice că proiectele Aeroportului depășesc competența incompetenților din primăria lui.

Aeroportul-International-Traian-Vuia-Timisoara-685x320Tipărește:Print This Post

În orice țară populată de oameni normali la cap aeroportul, gara și autogara sunt monumente de arhitectură sau design și, negreșit, toate strălucesc de curățenie pentru că ele sunt adevăratele porți ale orașului și dau prima impresie ce-l lovește pe turist.

La Timișoara poarta orașului tocmai a lovit un om… și l-a omorâttotul din ”grija” micRobului tembel din primărie ce a ”reabilitat-o” fără proiect tehnic, cu contract încredințat pe șpagă, fără licitație, unei firme ”prietene” și fără aviz de la ISC. Adevăratele porți ale orașului – Gara CFR și Autogara din Iozefin – zac în paragină, adevărate focare de infecție ce gonesc și îmbolnăvesc călătorii.

Cât despre Aeroportul Internațional Timișoara, acesta este și el o poartă de călătorie înapoi în timp… depășit de era în care trăim și care se zbate să existe sufocat de traficul de pasageri în continuă creștere, deconectat de la autostrada ce trece chiar pe lângă el, legat de oraș cu un RATT distrus fizic, și tot mai crizat de obligația de a satisface standardele de siguranță și securitate impuse de normele UE pentru traficul aerian.

Banca Europeană de Investiții (BEI) a văzut necesitatea imediată de modernizare a Aeroportului Timișoara, după o discuție cu delegația AIT prezentă la negocierile de la Sofia în primăvara acestui an. După negocierile de la Sofia BEI a inclus aeroportul în lista extrem de scurtă a necesarului de  investiții în rețeaua de transport a RO, ca parte din Strategia UE de dezvoltare în regiunea Dunării (SUERD). În raportul emis în Junie 2017, BEI arată nevoia urgentă de creștere a capacității de operare și necesarul unei investiții de 78 mil EUR la Aeroportul Timișoara.

BEI - AIT

Strategia Dunării nu este în sine un program de finanțare al UE, dar proiectele identificate în SUERD au prioritate pe toate liniile de finanțare Europene sau Naționale. Prin urmare Aeroportul Timișoara se află de acum în fruntea listei de investiții în sectorul transport din România și proiectele generate vor fi tratate cu prioritate pe liniile de finanțare EU sau Naționale.

Ca fapt divers, România apare în strategia SUERD cu fix 2 proiecte în valoare totală de doar 200 mil. EUR, în timp ce proiectele vecinilor Bulgari totalizează cca. 1 miliard EUR, cea ce indică foarte clar indiferența mioritică față de finanțările EU, greu de jefuit și cu pedepse mult mai aprige decât jaful la bugetul local.

Prioectele Aeroportului Timișoara zădărnicite de primatul Robu. Fonduri EU de 14 mil EUR pentru sectorul transport au fost deja pierdute.

În condițiile de mai sus, AIT a încercat accesarea unei finanțări de 14 mil EUR prin programul de cooperare transfrontalieră România-Ungaria pentru construcția unei autogări moderne conectată la terminalul de pasageri al aeroportului și la autostradă, și care să funcționeze ca un nod multi-modal de transport și legătură rapidă între Aeroport și pasagerii din Timișoara, Arad, Mako și Szeged.

Primarii din Mako și Szeged si-au exprimat din start disponibilitatea. La fel a făcut și Gheorghe Falcă – primarul Aradului. Singur primatul Nicolae Robu, prin vocea servitorului său umil – Dan Diaconu cel vinovat de toate eșecurile ediliului estompat,  a refuzat categoric implicarea Timișoarei în proiect pe motiv de… incompetență generală în primăria pe care o conduce ca pe propria moșie, după cum a motivat vicele Dan Diaconu.

Depasiti

Cetățenii cu creierul la ei s-ar fi așteptat ca ediliul Timișoarei să-și dea mâna cu senatorii, parlamentarii, miniștrii și restul politicienilor proprii și din alte partide ca să susțină împreună proiectele Timișoarei. În schimb micRobu e ocupat să crizeze orașul cu aberații bolnave pentru ca, în haosul produs să poată sifona liniștit bugetul generos al Timișoarei, împreună cu firmele prietene.

O situație mai grețoasă ca cea din Timișoara ultimilor 5 ani mie nu mi-a fost dat să văd de la Ceaușescu încoace. Și în timp ce procurorii de la DNA și Parchetul de pe lângă Tribunalul Timiș dorm în trafic fascinați de inutilitatea semafoarelor multicolore, timișorenii îl tolerează în continuare fără urmă de indignare sau revoltă pe cel mai infect și malefic primar ce a distrus vreodată urbea de pe Bega.

Primatule Nicolae Robu…. majordomule Dan Diaconu… e greu să stai drept când nu ai coloană vertebrală, onoare sau demnitate… și totuși, nu aveți chiar nimic de comentat…? Nu vreți să cereți drept la replică sau să mă acționați în instanță pentru calomnie…? Ați refuzat orașului o autogara nouă, o legătură cu autostrada și transport rapid cu orașele Arad, Mako și Szeged, iar eu va crucific. Sunteți de acord cu absolut tot ce scriu despre voi? 

criza furtuna

Despre autor

- 28/09/2017 11:42




Lasa un comentariu


Ultimele știri

Abonează-te la newsletter-ul nostru