Timpark
Timpark

O „realizare” marca USL impusă de primarul Nicolae Robu a dus la decizia de a desființa Administrarea Domeniului Public SA (ADP), în decembrie 2012, societatea fuzionând prin absorbție cu Drumuri Municipale Timișoara SA (SDM).  La momentul fuziunii, ADP înregistra un profit de 1.600.000 de lei în timp ce SDM înregistra o pierdere de 2.700.000 de lei.

Conform bilanțurilor fiscale, ADP a înregistrat în perioada 2009-2012 un profit de zece ori mai mare decât SDM și a adus dividente primăriei Timișoara în valoare de 1.000.000 de lei, în timp ce SDM nu a adus nimic până în prezent.

Chiar dacă ADP a reușit din venituri proprii și în regie proprie să construiască 2027 de locuri de parcare în perioada 2008-2012(vezi rapoartele primarului la adresa primariatm.ro), Robu susținea la acea vreme că este necesară desființarea societății fiindcă „la ADP a fost în permanenţă o gestiune proastă a domeniului public, s-au încasat venituri foarte mici„.

SDM a reușit să realizeze din surse proprii în anul 2014 doar 28 de locuri de parcare și 243 de locuri în 2013 conform rapoartelor primarului.

Mai mult, în anul 2011 ADP a încasat din serviciul Telpark, blocări roți și penalizări suma de 6.170.948 de lei, în timp ce în 2014 SDM a încasat prin serviciul Timpark, blocări roți și penalizări  5.923.109 lei.

Diferența de venituri și realizări depinde de sistemul de plată a parcării impus de administrația Robu. Dispariția tichetelor de parcare a adus nemulțumiri în rândul șoferilor care folosesc cartele prepaid, mulți dintre aceștia fiind în imposibilitatea de a achita parcarea, atunci când rămân fără credit pe cartelă.

Recent, consilierii locali PSD Alfred Simonis și Lucian Taropa  au solicitat Consiliului Local introducerea tichetelor de parcare, motivând că acest lucru „ar încuraja încasările către SDM”, și că „există numeroase sesizări de la cetățeni ai Municipiului Timișoara, care reclamă gradul ridicat de dificultate al modului în care se poate efectua plata parcării în Timișoara”.

Primarul se opune și de această dată introducerii sistemului de plată cu tichete, întocmind către consiliul local, cu ajutorul lui Culiță Chiș, un raport plin de aberații în care se motivează că sistemul de plată cu tichete aparține anului 1930, în prezent fiind necesară folosirea sistemelor moderne, cum ar fi plata prin SMS. În raportul primarului nu se regăsesc calcule pertinente pentru evaluarea competitivității economice a sistemului Timpark.

Consilierii locali vor decide la următoarea ședință dacă Timpark va avea tichete de plată a parcării.

 Referat Timpark

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.