Primarul Nicolae Robu va cere mâine Consiliului Local Timișoara să aprobe un nou termen de finalizare pentru proiectul deja inaugurat cu mare fast încă de anul trecut, coincident cu ziua lui de naștere. (vezi aici știrile epocii din 28.05.2016).

Robu încearcă acum să-și atragă suportul CLT în acțiunea disperată de a mușamaliza frauda tot mai evidentă comisă de complicii lui din Primăria Timișoara – viceprimarul Dan Diaconu și Șeful Direcției Tehnice, Chiș Culiță care, împreună cu Alexandru Bărboi – Șeful Căpităniei Timișoara, au comis următoarele infracțiuni:

1. au falsificat datele de trafic ale RATT ca să arate că există un potențial de 25.000 de pasageri/lună ce circulă de la Est la Vest… și care să justifice necesarul de 7 ”vaporette” de 50 persoane fiecare…!

2. au falsificat datele de transport ca să arate că o călătorie cu ”vaporetto” de la Est la Vest durează doar 15 min. și va debloca străzile, când de fapt ea durează cca. 1 oră și 30 min…!

3. au falsificat documente legale și de proprietate ca să arate că Bega este navigabilă și că RATT poate desfășura activități comerciale de transport pasageri pe căi navigabile… când de fapt în PUG-ul orașului Bega este prevăzută ca fiind canal pentru activități de sport și agrement… și nu a fost niciodată cale de navigație comercială în zona centrală…!

4. au falsificat dimensiunile canalului și cotele apei pe Bega ca să arate că ”vaporettele” pot trece fără probleme unul pe lângă celălalt, când de fapt pe jumătatea de Est a canalului două (2) vapoare NU se pot intersecta fără să se acroșeze…!

5.  au falsificat indicatorii proiectului ca să arate că vor angaja 21 de timonieri cu brevet internațional și 42 de marinari… iar în realitate au angajat doar 3 timonieri fără brevet (care probabil vor pleca la salarii EU, odată ce sunt brevetați…) și o droaie de marinari, paznici la cele 7 relicve…!

6. NU au făcut probe de funcționare la recepția celor 7 vapoarette, pentru că în acel moment devine evident faptul că 2 nave sunt deja prea mult pentru canalul Bega și că indicatorii sunt imposibil de realizat…!

In paralel cu cele de mai sus, procedura de achiziție a fost fraudată

Pe lângă firma câștigătoare (SC SPAT YARD SRL din Galați, un butic proaspăt înființat ce s-a lansat în afaceri cu contractul ”aranjat” cu Robu), la licitație a mai participat SC UNICOMP SRL – importator de ambarcațiuni cu renume în lumea nauticii și care a avut o ofertă competitivă ca preț și mult mai atractivă estetic și funcțional decât rebuturile contractate de Robu. 

Reprezentantul firmei UNICOMP ne-a declarat că:

am fost obligați să ne retragem din cauza condițiilor de livrare și înmatriculare impuse de Primăria Timișoara – mai ales că înmatricularea nu depindea de noi – și a penalităților exorbitante percepute în caz de nerespectare a contractului”…

În fapt, termenul de livrare acordat firmei UNICOMP a fost de doar 3 luni (max. 31. 12. 2015) – și cu condiția ca toate cele 7 ambarcațiuni să fie înmatriculate…!

În același timp, firma SPAT YARD a livrat ultimele vaporette abia în luna Iunie 2016 – adică după 9 luni… (vezi aici știrea) iar înmatricularea lor a fost făcută cu 1 an mai târziu decât termenul impus firmei UNICOMP… și fără ca Primăria lui Robu să aplice vreo penalizare…!

Reprezentantul UNICOMP SRL ne-a mai declarat că:

”am avut impresia că există 2 tabere în Primăria Timișoara… una care dorește să facă lucrurile corect și alta care îi împiedică și care, până la urmă a câștigat”…

De asemenea, Arhitectul Naval care a proiectat ”vaporettele” livrate de SPAT YARD la Timișoara i-a declarat unui coleg de breaslă care a văzut monstruozitățile pe Bega că:

”nu am avut nici o șansă să le fac altfel. Au fost multe schimbări, iar instrucțiunile au fost extrem de precise, direct de la primar (n.r. Nicolae Robu) care a dat ordin ca: – vapoarele trebuie să fie cât mai simple și cât mai ieftin de fabricat”…

Ce pot și trebuie să facă Consilierii Locali pentru a evita returnarea fondurilor EU din bugetul Timișoarei în acest proiect imposibil de finalizat…?

Pentru a evita recuperarea sumelor fraudate din bugetul orașului, Consiliul Local Timișoara trebuie să ia urgent următoarele măsuri:

1. să-i ceara primarului Nicolae Robu să demonstreze cum intenționează să finalizeze proiectul, în condițiile de mai sus.

2. să respingă cea de-a 4-a prelungire cerută de primarul Robu pentru termenul de finalizare în acest simulacru de proiect.

3. să ceară Direcției Naționale Anticorupție (DNA) să investigheze suspiciunile de fraudă descrise mai sus și să recupereze prejudiciul de la cei găsiți vinovați… NU de la bugetul Timișoarei…!

Mie mi-a ajuns… nu mai #REZIST

Solicitarea de notificare către DNA în aceasta speță, împreună cu acest material și toate probele ce dovedesc frauda vor fi trimise de asemenea către:

Ministerul Dezvoltarii Regionale (MDRAP)

Ministerul Fondurilor Europene (MFE)

Ministerul Transporturilor (MT)

Cabinetul Primului Ministru (PM)

Presedintelui Klauss Iohannis (România lucrului bine făcut) 

OLAF / DLAF (Organismul EU pentru lupta Antifraudă)

1 COMENTARIU

  1. Minunat!!! Locul acestui ticalos psihopat este la puscarie, Doamne ajuta cat mai repede. Pacat ca procuratura nu s.a miscat pana acum.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.