Sâmbătă după-masă l-am surprins pe noul director interimar al STPT la stația vaporetto de la Catedrala Mitropolitană. Nicolae Bitea venise să se asigure că nu sunt probleme cu Savoya (n.r. singurul vaporetto care circula ieri) și a acceptat să stea de vorbă cu noi.

Nicolae Bitea: Pe Bega nu vor circula 7 vaporette, ci maxim 5! Două sunt de rezervă

Reporter: “De ce acum circulă doar un vaporetto?”
Nicolae Bitea: Încă nu este venit regulamentul de la Ministerul Transporturilor, deocamdată circulăm doar cu unul.
Reporter: Dar aveți toate avizele primite ca să circule toate cele 7 (vezi la finalul articolului avizele).
Nicolae Bitea: Dumneavoastră știți că pe canal se va putea circula cu maxim 5 vaporașe?”
Reporter: Și atunci de ce s-au cumpărat 7 vaporette?
Nicolae Bitea: Păi așa a fost făcut proiectul. Dar, este bine să avem și rezerve în caz de ceva.

Ce spune directorul interimar al STPT despre cheltuielile lunare cu vaporașele și cine le suportă

Întrebat dacă STPT (fosta RATT) a făcut un studiu al cheltuielilor cu transportul pe Bega și care va fi prețul biletului, Nicolae Bitea ne-a spus că nu s-a făcut deocamdată un studiu, acesta urmând să se facă la finalul proiectului (n.r. data finală de implementare a proiectului a fost prelungită până în 30 septembrie 2018). Legat despre cine va suporta cheltuielile de personal, combustibil, etc. Bitea a dezvăluit cum se vor asigura salariile marinarilor.

“Cetățenii Municipiului Timișoara plătesc taxe și impozite și automat banii vin la primărie și de aici și la societate (n.r. STPT). Nu vreau să intru în detalii legat despre ce s-a făcut până acum. Societatea noastră are multe oportunități pentru îmbunătățirea veniturilor, doar că unii nu au marjat pe acest lucru” precizează directorul STPT, Nicolae Bitea.

Despre declarațiile făcute de fostul director Sorin Supuran

Fostul director al STPT, Sorin Supuran a prezentat în data de 10 august, la o conferință de presă, jaful făcut la STPT (RATT) și câteva dintre defectele de fabricație ale vaporașelor. Supuran a dezvăluit că a primit informări de la angajații STPT că alternatoare de la motoarele vaporettelor sunt de Dacie Logan din 90, montate artificial și care prezintă riscul de incendiu la suprasolicitare, deoarece aparatul de climatizare e montat artizanal, nu a fost din constructie, fiind conectat ulterior pe instalația electrică subdimensionată. Tot legat de vaporette Sorin Supuran arăta că acestea nu sunt prevăzute cu punte de refugiu, iar în caz de incendiu lumea s-ar putea impinge în apa care depășește 2 metri.

“Nu are importanță și nu vreau să intru în contradicții cu dl Supuran. Dânsul declară ce dorește, noi suntem liniștiți din toate punctele de vedere. Nu există nici un pericol din punct de vedere al siguranței pasagerilor(…) Oamenii sunt foarte mulțumiți, cei care au fost în prima zi la deschidere, în 3 august, au spus <<Domnule, cum e la Paris așa e aici>>, chiar au fost impresionați” a spus Nicolae Bitea.

Directorul STPT ne-a invitat să vedem alternatoarele de la motoarele vaporettelor și putem confirma că la cel puțin 4 nu mai erau cele din pozele prezentate de Sorin Supuran, fiind alternatoare noi, probabil cele livrate inițial de constructor, care nu făceau față la aparatul de climatizare. La momentul vizitei noastre aparatul de climatizare era deconectat.

„Eu vreau să vadă lumea cine minte și cine spune adevărul. O să ieșim să spunem la momentul potrivit” a completat Nicolae Bitea cu privire la dezvăluirile fostului director al STPT.

Bitea: Mă ocup acum și de înmatricularea minibuzelor electrice achiziționate în 2014

Binevoitor, directorul interimar al STPT, ne-a însoțit într-o plimbare cu Savoya pe canalul Bega, mărturisind că deocamdată singura preocupare a dânsului este rezolvarea situației financiare a STPT și, în premieră, ne-a mai spus că se ocupă personal de înmatricularea minibuzelor electrice achiziționate în 2014 cu 14.000 de euro bucata, în prezent depozitate într-o hală a STPT. A mai menționat că el sigur le poate înmatricula fără probleme.

Bitea ne-a mai mărturisit că este foarte implicat acum în obținerea avizului de incendiu pentru Muzeul „Corneliu Mikloși” și că va avea prima întâlnire la începutul săptămânii viitoare cu reprezentanții ISU pentru a găsi soluții.

Câte tramvaie Armonia sunt funcționale în prezent

Se pare că după presiunile făcute la constructori și dezvăluirile prezentate de Sorin Supuran – în 31 mai erau doar 6 tramvaie Armonia funcționale, restul fiind fără asigurare Casco, prezentând defecțiuni tehnice, sau tamponate – STPT mai are doar 3 tramvaie Armonia nefuncționale.
Nicolae Bitea ne-a confirmat faptul că în acest moment doar 3 tramvaie Armonia sunt neutilizate din cele 22 recepționate, deoarece sunt avariate de la accidente, restul fiind funcționale, refuzând să comenteze pe marginea raportului prezentat de către fostul director STPT.

În încheiere

Reporter: Veți face o conferință de presă în care să vorbiți despre situația semnalată (n.r de fostul director) ?
Nicolae Bitea: Voi face, dar deocamdată nu.

Documente:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.