Nicolae Robu a recunoscut public că a angajat cheltuieli pentru lucrări de investiții fără să achite restanțele privind cheltuielile de funcționare și cele pentru utilități publice, încălcând legea privind finanțele publice locale. De mai bine de un an, Pixul lui Robu are mari probleme în a achita facturi, în timp ce edilul angajează lucrări noi cu riscul de a lăsa orașul fără căldură iarna și fără transport în comun.

În cifre, în conturile Primăriei Timișoara au intrat doar 25 de milioane de lei în ultima lună, după cum a recunoscut primarul în conferința de presă de vineri, suma mult prea mică pentru ca primăria să asigure LUNAR următoarele plăți (cifrele au fost extrase de la Ministerul Dezvoltării, Situatia Veniturilor si Cheltuielilor pe primării – Judetul Timiș): 27 milioane lei cheltuieli cu personalul, 9 milioane subvenții, dintre care doar serviciul de transport public este de 5,8 milioane lunar, la care se mai adauga alte servicii publice care trebuie asigurate timișorenilor.

Administrația Pixului lui Robu incapabilă să asigure servicii de utilitate publică de calitate din bugetul anual de 140 de milioane de euro

Înconjurat de “specialiști”, Pixul lui Robu a inaugurat în ultimii ani: invazii de țânțari, invazii de gândaci, invazii de muște, ambrozie din belșug, gunoi- până și în Parcul Rozelor – datorită “dezvoltării în forță”.

Conform legii, primarul nu trebuia să repartizeze sume de bani pentru investiții până nu se achitau restanțele și până nu se asigurau venituri suficiente pentru următoarele luni:

  • consolidare și modernizare a Podului Ștefan cel Mare de pe Dragalina, șantier deschis în martie 2018
  • consolidare și modernizare a Podului Eroilor de la Elba, șantier deschis în martie 2018
  • reabilitare Bd. Mihai Viteazu, șantier deschis în iunie 2018
  • lărgirea la 3 benzi a sensului giratoriu Mărăști, șantier deschis în august 2018
  • „amenajările de parcaje între blocuri, în toate cartierele, reabilitările de parcuri, reabilitările de trotuare (100 Km în acest an!)”, a mai scris Nicolae Robu pe pagina sa de Facebook în luna aprilie 2018

Repartizarea veniturilor lunare ale primăriei către bugetul de dezvoltare a adus mari prejudicii fiscale societăților Primăriei Timișoara, cea mai grav afectată fiind STPT, aruncată în incapacitate de plată, urmată de Colterm care este executată silit, clădirea din centru și terenurile fiind scoase la vânzare. Primăria Timișoara înregistrează mari restanțe la STPT de mai bine de 11 luni.

În încheiere, vă lăsăm să citiți explicația la capitolul “nu avem bani de mai bine de un an să asigurăm cheltuieli de utilitate publică deoarece din Pixul Meu am deschis noi șantiere”, textul integral îl puteți accesa aici.

„Da, nu ne este ușor de circa un an încoace, de când: (…)

* am avut venituri, pe lunile aprilie – august 2018, cu peste 20 milioane lei mai mici decât în perioada similară din 2017, datorită scăderii de către Guvern a impozitului pe venit de la 16% la 10%, fără compensarea completă a efectelor asupra administrațiilor publice locale

Și, cu toate acestea, sub hater-eala continuă a indivizilor și individelor cu suflet negru și minte puțină și nici aia toată bună, referiți / referite mai sus, noi am reușit în acest timp:

* să finalizăm pasajele Jiul și Popa Șapcă pe venituri proprii

* să plătim până la ultimul, troleibuzele și autobuzele contractate de administrația Ciuhandu și plătite de administrația Robu

* să plătim 23 din cele 25 de tramvaie excelente Armonia (mai avem de primit 5 până la totalul de 30 și de achitat 7)

* să plătim 10 din cele 13 minibuze Mercedes excelente și ele (mai avem de primit 7 până la totalul de 20 și de plătit 10)

* să susținem cu 12 milioane lei doar în 2018 și cu alte milioane în 2017 lucrările la Spitalul de Copii

* să reabilităm la superlativ Parcul Alpinet și să amenajăm / reabilităm o mulțime de locuri de joacă în cartiere

* să susținem financiar cu zeci de milioane lei o mulțime de lucrări și de proiecte de dotare cu echipamente la școli, grădinițe și spitale„, explică primarul pe facebook