vaporetto detalii
vaporetto detalii

Trei dintre cele șapte vaporetto ajunse la Timișoara au zăcut mai bine de o lună în depozitul RATT și de două săpămâni zac pe apă, agățate de mal, față-n-față cu spatele Catedralei.  Ieri am reușit să trecem cu greu pe lânga paznicii ce le slujesc cu prețul vieții și, cu aprobare de la însuși directorul RATT, am reușit sa le fotografiem în detaliu, în timp ce mecanicii de la SPAT YARD înca lucrau la ele, cu două zile înainte de marea defilare.

O singură ambarcațiune a costat 277.000 de euro. La preț de vase de lux însă, vaporettele lui Nicolae Robu au geamuri din plastic ieftin fixat cu șuruburi autoforante, sunt izolate cu silicon ordinar aplicat cu degetul arătător, folia reflectorizantă e lipită ca la piață, cu multe bule de aer, iar elementele de finisaj și bordul arată de parcă sunt desprinse din filmele anilor 1980. În general, calitatea execuției ar face să pălească de rușine până și un chinez  bătrân ce a copiat ”adidași puma” toată viața.

Că tot veni vorba, o fabrică din China comercializează ambarcațiuni cu capacitate similară de transport, la prețuri între 55.000 – 135.000 de euro și care arata incomparabil mai prezentabil. Ca și alternativă, la prețul total de aproape 2,000,000 euro la care se ridica afacerea ”vaporetto”, Robu putea să cumpere 24 de vaporașe electrice americane, ca cel din care a deschis Bega Bulevard in primii 2 ani de mandat.

Dar, cum în afacerea cu vaporașe electrice nu era loc de șpagă pentru Robu & Co., această opțiune mult mai elegantă, eficientă si ecologică nu a fost pe placul ”specialiștilor” primăriei. După ce au amânat inexplicabil licitația până in ultima clipă, firmele participante la licitație au fost excluse din cursă pentru că nu puteau să livreze toate cele 7 vaporetto până la data limită de 31 decembrie 2015, iar firma ”agreată” de Robu & Co. a câștigat licitația relaxat și a primit imediat o amânare pentru livrare până în aprilie 2016. Cu toate acestea, până astăzi, la Timisoara au fost livrate doar trei vaporetto din cele șapte și la care încă lucrează de zor mecanicii firmei ”agreate”, la o lună de la așa-zisa livrare.

Dar, pentru că e campanie și dat fiind că mâine e și ziua de naștere a ”primului cîrmaci al urbei” (care anul trecut și-a facut cadou de ziua Lui pasajul Michelangelo și un quartet de coarde), anul acesta ”specialiștii” primăriei au decis să-i dedice șefului suprem o altă mare realizare… doar 3 din 7 vaporette, că atâtea au ajuns. Prin urmare, primaria Timișoara îi scoate la plimbare mâine la ora 13:00 pe Decebal, Traian si Burebista, fix de ziua de naștere a primarului estompat. Si ce contează că Bega nu este încă marcată, semnalizată sau pregătită pentru navigație…. sau că mâine s-ar putea să vreți să ieșiți cu caiacul sau hidrobicicleta… sau că Timișoara încă nu are un port decent sau bază de andocare pentru cele 7 shaormerii plutitoare în valoare de 277.000 de euro bucata, cu care Robu incearcă acum să prostească electoratul pentru înca 4 ani. Principalul e că trebuie să fie circ, pentru ca fraierii să-l mai voteze odată.

Vă lăsăm să vă delectați cu poze în detaliu de pe navele recepționate cu nota 10+ de ”specialiștii” primăriei și care acum compun flota primarelui amiral-cu-filtru Nicolae Robu. Puteți observa detalii cârpite ca în piață de vechituri din Mehala, un sistem de supraveghere video de “doi lei”, cu tehnologie veche, un pupitru de comandă cu comutatoare ca la centralele de cartier ale COLTERM din anii ’80, geamuri din plastic înșurubate și lipite cu silicon sau 2 hidranți care nu știm ce caută acolo. In general vapoare ieftine, fără aparate performante de navigație și cu un aparat de climatizare de uz casnic care o să criogeneze creierii pasagerilor din primele rânduri, în timp ce în rest va fi saună cu arome – în funcție de culoarea predominantă a pasagerilor.

Bine ați venit la bord… cârmaciul Nicolae Robu e pe val și se joacă cu bugetul vostru.

11 COMENTARII

  1. Da, arată rău pentru un lucru nou și trebuie tras la răspundere dar ce întrebare e aia ce caută hidranții acolo? Hai să nu fim idioți…

  2. Tocmai ca nu suntem idioti… stingatoare erau mult mai practice si eficiente… Gandeste-te cum fugi cu furtunu’ printre pasageri panicati sa-l derulezi la maxim, dupa care fugi inapoi la robinet, porneste apa si cu jetul sub presiune fugi inapoi la foc… Ca ma gandesc ca nu o sa aiba o brigada de pompieri la dispozitie care sa faca manevrele astea… :)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.