Marea majoritate a studenților și absolvenților de facultăți sunt interesați să se angajeze într-un alt domeniu decât cel al specializării lor. Ctrl-D,platforma dedicată comunității digitale, a realizat acest studiu și drept urmare lansează acum un nou serviciu gratuit: Ctrl-D Joburi, cu scopul de a stimula piața ofertelor de muncă dedicate celor aflați la început de drum în design, developement și digital.

În pregătirea lansării noului serviciu, echipa Ctrl-D a realizat un scurt sondaj de opinie în rândul studenților și absolvenților – pentru a le cunoaște mai bine așteptările cu privire la obținerea primului job, precum și în rândul angajatorilor – cu scopul de a afla tacticile de recrutare folosite de aceștia pentru pozițiile entry-level.

Majoritatea studenţilor şi absolvenţilor sunt de părere că oferta de joburi entry-level ar trebui îmbunătăţită

Rezultatele sondajului realizat de Ctrl-D denotă faptul că peste peste 70% dintre studenții și absolvenții respondenți sunt nemulțumiți de oferta actuală de muncă, pentru nivelul lor. În scenariul în care aceștia nu își găsesc un job potrivit profilului de formare, 36% declară ferm că își redirecționează căutările spre oferte din afara specializării, în timp ce 49% spun că ar lua opțiunea în considerare. Aceștia semnalează ca principale dificultăți în obținerea unui loc de muncă lipsa de experiență în domeniu (75%) și cerințele prea complexe ale angajatorilor (21%).

La sondaj au participat tineri între 18 și 25 de ani din regiunea de vest a țării.

În ceea ce îi privește pe angajatorii respondenți, principala tactică menționată de aceștia în recrutarea tinerilor este cea a recomandărilor interne. Acesteia i se adaugă, ca tactici secundare, anunțurile pe platformele online de joburi și anunțurile în social media. La capitolul așteptări, angajatorii au declarat ca fiind cele mai importante cerințe proactivitatea candidaților, cunoștințele temeinice în domeniu și capacitatea de a lucra în echipă. La întrebarea ”Care este principalul motiv pentru care un student/absolvent nu obține un job entry level?”, răspunsul unanim a fost acela al lipsei de motivație și perseverență.

”Rolul noului serviciu Ctrl-D Joburi este acela de a centraliza și promova oportunitățile de internshipuri și posturi entry-level în rândul tinerilor, precum și acela de a oferi companiilor acces la o comunitate nișată de potențiali candidați, cu pregătire și interese în design, development sau digital”, spune Alexandra Recășan, coordonator de proiect Ctrl-D.

În cadrul serviciului Ctrl-D Joburi, companiile pot posta gratuit anunțuri de oferte de muncă entry-level și internshipuri din aceste trei domenii, iar potențialii candidați pot aplica ușor printr-un formular, fără a fi necesară crearea unui cont. Împreună cu postarea anunţurilor de joburi, companiilor li se creează şi o pagină de profil în cadrul Ctrl-D Profiluri, pentru candidaţii interesaţi să afle mai multe detalii despre angajator.

Foto: facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.