Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, prin proiectul Made in Banat, a organizat un workshop la care s-a discutat despre acordarea mărcii „Made in Banat”, recrutarea, selecția, formarea angajaților, managementul carierei și elemente de legislația muncii.

La workshop au participat mai mulți antreprenori care realizează produse sau oferă servicii regionale și sunt dornici de a purta marca „Made in Banat”.

Parteneri

Zonele de frontieră din România și Serbia sunt în fața aceleiași provocări în ceea ce privește dezvoltarea unui sector al IMM-urilor puternic și dinamic. În acest nou context economic și social, proiectul „Made in Banat” a apărut din nevoia de a spijini devoltarea unei economii competitive în regiunea transfrontalieră.

„Proiectul are o durată de 18 luni și ne-am propus de a crește competitivitatea IMM-urilor care realizează servicii sau produse specifice regiunii, prin promovarea produselor fabricate în Banatul românesc și sârbesc, iar ca și finalitate a acestuia avem marca „Made in Banat”, înregistrată la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM)  și protejată pe teritoriul statelor partenere”, a precizat Cosmina Mirea, manager de proiect.

Cu resursele puse la dispoziție proiectului, vor fi certificate un număr de 11 produse/ servicii, cinci din România și șase din Serbia, iar produsele și serviciile care vor primi această marcă, vor fi monitorizate în vederea continuării asigurării condițiilor pentru care au fost certificate.

„La noi agricultura și industria alimentară este  foarte dezvoltată și ne-am propus să strângem firme care ar merita să aibă marca „Made in Banat”. Cum nu suntem în UE, pentru produsele noastre este foarte important să aibă acest marcaj cu care să se poată plasa pe piața europeană”, a declarat Dinicu Voin, preşedintele Camerei de Comerţ Zrenjanin.

Până acum au avut loc trei ediții a expoziției „Made in Banat”, una în Timișoara, una în Zrenjanin și una în Pancevo, săptămâna trecută.

Începând cu 1 noiembrie, firmele sunt așteptate la sediul Camerei de Comerț Timiș,  pentru a ridica ghidul care deține toate criteriile necesare pentru atribuirea mărcii. Până atunci, antreprenorii trebuie să știe că pentru a se putea înscrie în proiect întreprinderea trebuie să aibă sediul în Banatul românesc sau cel sârbesc, iar al doilea criteriu important este costul resurselor umane sau al materiei prime care trebuie să fie în proporție de 51% din regiunile iligibile.

„Odată aplicat acest proiect, produsele realizate în Banatul românesc sau sârbesc vor avea un impact mare pe piață. În general găsim foarte multe produse din export și foarte puține produse românești. Însă produsele noastre sunt de calitate și au ceva în plus față de cele aduse de afară. Odată pus acest brand „Made in Banat”, românii ar fi stimulați să consume din producția proprie, încurajând dezvoltarea economică din această zonă. Eu sper să reușesc să brănduiesc  cu această marcă câteva tipuri de miere de albine”, a declarat Ionel Drăgan, Echo Plus, Timișoara.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.