Nicolae Robu Chis Culita

În 17 mai 2018, Chiș Culiță, șeful Direcției Tehnice din Primăria Timișoara, a înregistrat la STPT un document în care acuză în mod direct administrația Robu pentru situația de la societatea de transport.

Este vorba despre raportul administratorilor pe anul 2017 la STPT, în care Chiș Culiță arată faptul că societatea de transport se află într-o situație foarte dificilă datorită Primăriei Timișoara, care avea la 31 decembrie 2017 datorii către STPT în valoare de, atenție, 21.214.712 lei, reprezentând facturi servicii neachitate.

În urma unui proces pierdut la ÎCCJ în anul 2016, RATT(STPT) a fost obligată să plătească către ANAF 68.869.657 de lei (TVA și penalități calculate începând cu anul 2010). STPT a obținut eșalonarea datoriei prin plăți lunare pe o perioadă de 5 ani, prin decizia de eșalonare nr.9571/30.09.2016, respectiv plăți în cuantum de 1.147.827 de lei pe lună către ANAF la care se adaugă obligații fiscale curente.

Chiș Culiță a arătat în raport că din cauza neîncasării la timp a facturilor emise către Primăria Timișoara, STPT a întârziat plățile lunare către ANAF, fapt ce a condus la pierderea facilității de eșalonare și la alte dobânzi și penalități de întărziere foarte mari, calculate de ANAF, în cuantum de 1.889.742 de lei – doar pe anul 2017, cheltuieli care sunt nedeductibile fiscal.

Pierzând facilitatea de eșalonare a datoriilor către ANAF și fiind obligată la plata întregii sume (n.r. în septembrie 2017 au mai rămas puțin peste 56.000.000 de lei), ANAF a mai acordat o șansă societății de transport prin decizia de menținere a eșalonării plăților nr.6143/13.09.2017.

Redăm mai jos poziția asumată de Chiș Culiță în Raportul Administratorilor pe anul 2017 (raport pe care îl găsiți la finalul articolului sau pe site-ul STPT):

La sfârșitul exercițiului (la finalul anului 2017), datoriile totale se ridicau la valoarea de 84.449.753 de lei, iar creanțele totale nete de 24.710.453 de lei (sume neîncasate), din care Municipiul Timișoara 21.214.712,5 lei.
(…)Din cauza neîncasării la timp a compensației de transport (servicii facurate de STPT primăriei), entitatea (STPT) a întărziat la plata ratelor de eșalonare și ca urmare ANAF a constatat pierderea eșalonării, reacordată apoi în baza solicitării noastre (…).
Consecința directă a neachitării la termen a obligațiilor curente și a ratelor din decizia de eșalonare, a dus la instituirea de dobânzi și penalități de întărziere foarte mari, cheltuieli nedeductibile fiscal, acestea fiind în 2017 în sumă de 1.889.742 de lei, care au reprezentat pentru societate o cheltuială suplimentară” arată Chiș Culiță în raportul administratorului din 17 mai 2018.

Timișoara poate pierde toate mijloacele de transport în comun aflate sub sechestru asigurator pus de ANAF (vezi întreaga listă la finalul articolului).

În aceste condiții, caz incredibil dar cât se poate de adevărat, în perioada când STPT nu plătise salariile angajaților de 2-3 luni și în perioada în care primăria Timișoara are datorii foarte mari către STPT, Robu a solicitat în iulie 2018 directorului STPT, printr-un mesaj privat(vezi aici), să vireze Primăriei Timișoara o mare parte din profitul obținut în anul 2017 de către societatea de transport.

În raport, Chiș Culiță a uitat să menționeze prejudiciile cauzate chiar de el societății de transport, prin eșecul vaporetto – costuri mari de întreținere care aduc 0 lei, minibuze care stau în garaj, autoturism SUV folosit ilegal ani de zile – dezvăluire făcută de Sorin Supuran, datorii vechi de 2.000.000 de lei către STPT ale asociației unde este Chiș Culiță președinte – dezvăluire făcută de Sorin Supuran, etc.

Ar mai fi de menționat faptul că în raportul primarului pe anul 2017, disponibil pe site-ul primăriei (vezi aici), Nicolae Robu nu a prezentat situația expusă de Chiș Culiță și cifrele reale ale dezastrului.

Raportul administratorilor STPT la 31.12.2017 publicat pe site-ul STPT(vezi cap.III rezultate financiare)

Proces verbal de sechestru ANAF pentru bunurile STPT nr. 2016-00046197339252-HCA