Începând cu data de 26 ianuarie 2015, pe o perioadă de 3 săptămâni, la nivelul Polului de Creştere Timişoara se va desfăşura o extinsă cercetare sociologică privind comportamentul de călătorie al populaţiei, colectarea de date privind traficul și nivelul transportului public.

Polul de Creştere Timişoara este alcătuit din Municipiul Timişoara şi 14 comune periurbane (Becicherecu Mic,  Bucovăţ, Dumbrăviţa, Dudeştii Noi, Giarmata, Ghiroda, Giroc, Moşniţa Nouă, Orţişoara, Pişchia, Remetea Mare, Săcălaz, Sânmihaiu Român, Şag). În analiză a fost inclusă şi comuna Sânandrei.

 Cercetarea se va desfăşura în cinci etape:

  • sondaj pe bază de interviuri la domiciliu în rândul populaţiei din polul de creştere, pe un eşantion de 1 % dintre gospodăriile de pe raza polului de creştere;
  • sondaj sub formă de măsurări manuale clasificate (MCM) privind mişcările de virare ale autovehiculelor – se va desfăşura în 14 intersecţii din Municipiul Timişoara;
  • sondaj de măsurare a traficului în regim automat (MTA) – se va desfăşura pe 35 de artere de circulaţie din Timişoara;
  • sondaj privind durata călătoriei la nivelul a 7 rute de transport, cu scopul de a înregistra durata parcuregerii distanţei dintre două intersecţii;
  • sondaj tip carte postală în trafic la nivelul a 11 puncte (intersecţii semaforizate) pe direcţia de intrare spre centru orasului.

Datele obţinute în urma prelucrării informaţiilor culese vor sta la baza elaborării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creştere Timişoara (PMUD). Acesta are ca obiectiv crearea unui sistem de transport urban durabil care vizează felul în care oamenii şi mărfurile se deplasează, prin utilizarea diferitelor mijloace de transport. Acestea includ mersul pe jos, mersul cu bicicleta, transportul cu autobuzul, tramvaiul, trenul, taxiul, autovehiculul propriu şi vehiculele pentru transporturile de marfă.

Un PMUD are ca principale beneficii următoarele: facilitarea accesului tuturor la locurile de muncă şi la servicii; reducerea poluării, a emisiilor de gaze cu efect de seră şi a consumului de energie; îmbunătăţirea siguranţei şi securităţii, reducerea costurilor de călătorie; obţinerea unei mobilităţi unitare, fără întreruperi; creşterea atractivităţii şi a calităţii mediului urban.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.