Comisia de CirculatieTimisoara
Comisia de CirculatieTimisoara

Comisia de Circulație din Primăria Timișoara funcționează ilegal de 10 ani, fiind, pe rând, afacerea primarilor Gheorghe Ciuhandu și Nicolae Robu sub umbrela lui Chiș Culiță. Comisia de Circulație nu a fost înființată legal, iar regulamentele de organizare și funcționare care stau la baza existenței ei sunt un abuz în serviciu al primarilor Nicolae Robu și Gheorghe Ciuhandu, cu semnătura lui Chiș Culiță.

Spunem acest lucru deoarece nu există niciun HCL pentru înființarea comisiei, pentru aprobarea regulamentului de funcționare și organizare, sau pentru desemnarea membrilor din comisie.

Mecanismul afacerii bine pus la punct

Pe vremea când era șef la transporturi, Chiș Culiță cunoștea în 2006 foarte bine legea. Într-o dezbatere publică organizată în data de 16 noiembrie 2006 acesta spunea “Apoi, cunoaştem foarte bine legislaţia, şi discutăm pe legislaţia care e în vigoare: orice restricţie de circulaţie în oraş se stabileşte de către administratorul drumului public, care e CONSILIUL LOCAL, Primăria, cu acordul Poliției Rutiere” (vezi textul integral în articol ca document pdf ).

Alte primării din țară au HCL pentru înființarea comisiei de circulație, pentru regulament și desemnarea membrilor. Totul este și mai clar citind un articol din legea sub care funcționează administrația publică locală.

Art. 36 Alin (2) din Legea 215/2001 Consiliul local exercită urmatoarele categorii de atribuții:

  1. a) atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local;
  2. c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al comunei, oraşului sau municipiului;

Robu a îmbrățișat corupția din primele zile ca primar.

La 18 zile după ce a depus jurământul a decis prin dispoziția de primar nr.798/10.07.2012, fără o hotărâre a Consiliului Local, Regulamentul de Organizare și Funcționare a Comisiei de Circulație, unde a rămas același neobosit Chiș Culiță. Putea să o legalizeze atunci, introducând regulamentul ca proiect pe ordinea de zi a consiliului, dar nu a vrut. Nu a vrut să zguduie corupția din Primăria Timișoara. Ne amintim că una dintre promisiuni era aceea că îi va schimba pe toți.

Nefiind înființată și organizată de Consiliul Local, toate restricțiile de circulație din oraș sunt puse fără acordul administratorului local, deci sunt abuzuri. La fel și stâlpișorii, semnele, semafoarele, toate sunt puse de o comisie care poate câștiga titlul de afacerea deceniului în administrația locală.

Cum funcționează afacerea: de exemplu, vine directorul Chiș Culiță și spune că modifică sensuri unice, semaforizare intersecții și cere bani din bugetul local pentru semne de circulație, stâlpișori și semafoare, fiindcă așa a solicitat o comisie constituită illegal, fără avizul Consiliului Local – administratorul de drept al domeniului public și privat. Mai departe, dacă lucrarea este sub pragul admis pentru organizarea unei licitații, se dă pe încredințare directă firmei care e considerată “de încredere”.

Ca și în cazul interzicerii bicicletelor, această comisie ilegală își ia atribuții mai presus de Consiliul Local, totul sub pixul lui Chiș Culiță și al primarului Nicolae Robu.

Afacerea Comisia de Circulație a adus milioane de euro firmei Rosign și aduce și în prezent. În 2015 Primăria Timișoara a plătit către Rosign 2.600.000 de euro, iar în 2014 suma de 1.580.000 de euro, în condițiile în care nu există un inventar al semnelor de circulație – fapt recunoscut de Nicolae Robu.

Regulament Comisia de Circulatie la dispozitia nr. 742/2015.pdf

Dispozitia_nr_742_2015.PDF

Dezbatere publica Chis Culita – 16.11.2006.pdf

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.